Εργαστήρια Catalyst από το Τμήμα Αρχιτεκτονικής (ARC) του Πανεπιστημίου Λευκωσίας

Το Τμήμα Αρχιτεκτονικής [ARC] του Πανεπιστημίου Λευκωσίας παρουσίασε τα αποτελέσματα των εργαστηρίων Catalyst που πλαισιώθηκαν από σειρά Διαλέξεων, Παρουσιάσεων και Εκθέσεων. Τα εργαστήρια είναι εντατικά εβδομαδιαία μαθήματα κατ’ επιλογήν, με θεματική που αλλάζει κάθε εξάμηνο ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των καθηγητών του Τμήματος και των προσκεκλημένων εξειδικευμένων διδασκόντων που επιθυμούν να τα προσφέρουν.

«Ο θεσμός λειτουργεί ως εκπαιδευτικός καταλύτης προσδίδοντας ευελιξία στο ακαδημαϊκό πρόγραμμα και επιτυγχάνοντας επιτάχυνση και παραγωγική εστίαση της διδακτικής διαδικασίας. Όλοι οι συμμετέχοντες, διδάσκοντες και σπουδαστές, συντείνουν έτσι σε μια εντατική, συλλογική και άκρως αποδοτική παραγωγή και ανταλλαγή ιδεών, προτάσεων και εμπειριών γύρω από το αντικείμενο της αρχιτεκτονικής» υπέδειξε ο .συντονιστής των Εργαστηρίων (Catalyst) Μιχάλης Γεωργίου, Επίκουρος Καθηγητής [ARC] του Πανεπιστημίου Λευκωσίας.

Φοιτητές του Τμήματος, παρουσίασαν οι ίδιοι τις προτάσεις τους πάνω σε διάφορα θέματα στην Εικονική Πραγματικότητα ενώ στο τέλος της εκδήλωσης οι παραβρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να βιώσουν με τη βοήθεια ειδικού μηχανήματος, την εντυπωσιακή εργασία τους.

«Πειραματιζόμενοι με το ζωντανό παρελθόν, μια εμπειρική αναφορά στην Αρχιτεκτονική Κληρονομιά της Κύπρου», ήταν το θέμα του έτερου εργαστηρίου Catalyst, που παρουσίασε με την εισήγηση της η Δρ Μαρία Σιεχαντέ, επισκέπτρια διδάσκουσα, επισημαίνοντας στοιχεία που συμβάλουν στην αλλαγή της Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς. «Στόχος αυτού του Εργαστηρίου είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τη σημασία της Κληρονομιάς και τη διαδικασία της διατήρησης της», επισήμανε.

Η διδάσκουσα Δρ Άννα Ευσταθίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Αρχιτεκτονικού Κέντρου Έρευνας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας( ARC), τόνισε πως «οι φοιτητές μας σέβονται το παλιό, ενώ παράλληλα εξερευνούν το μέλλον». Πρόσθεσε πως με τον θεσμό των Εργαστήριων, το Τμήμα είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε νέες τάσεις έρευνας και σε καινοτόμες πρακτικές σχεδιασμού και τεχνολογίας, προσφέροντας κίνητρα και συναρπαστικές ευκαιρίες στους μαθητές και τους συμμετέχοντες.